Fire Box Kft.

Munkavédelem, Tűzvédelem és Környezetvédelem

Firebox / Hírek / Mik a teendők munkahelyi baleset esetén?
Mik a teendők munkahelyi baleset esetén?

Egy személyi sérülés bekövetkezése, annak súlyától függően okozhat riadalmakat, pánikot a munkahelyen, ennek érdekében fontos a rutin megszerzése és a gyakorlat tudatosítása a szervezet-rendszeren belül, hogy a balesetnél jelenlévők a sérülés mértékéken megfelelően cselekedjenek.

Baleset esetén vegyünk részt az elsősegély nyújtásban a rendelkezésre álló eszközökkel, ha szükséges híjunk mentőt, tűzoltót. Ezt követően mind a sérült, mind az esetet észlelő személy köteles értesíteni munkáltatóját. Ezután a munkáltatónak minden bejelentett, illetve tudomására jutott balesetről meg kell állapítania, hogy munkabalesetnek tekinti e. Amennyiben a munkáltató a balesetről azt állapította meg , hogy az Mvt.87. § 3. pontja szerint súlyos balesetnek minősül(pl. halállal végződik, valamely végtag elvesztésével jár), úgy köteles azt haladéktalanul bejelenteni az illetékes munkavédelmi hatóságnál.

 

 

stat.

Adatrögzítési kötelezettség:

A munkáltató a baleset során a sérült következő személyes adatait köteles rögzíteni:

– név ( ideértve a születési nevet is)
– anyja neve
– TAJ száma
– születési helye és időpontja
– neme
– állampolgársága
– lakóhelye (lakcím)

Ezt követően megkezdődik a baleset kivizsgálása, amelynél a munkáltató elsődleges feladata, hogy a baleset helyszínét biztosítsa acélból, hogy az ahhoz vezető okok változatlan formában megállapíthatóak maradjanak. Illetve azt kell megállapítani, hogy a munkabaleset munkaképtelenséget eredményezett-e, ugyanis ez fogja meghatározni a további teendőket. Munkaképtelenséget eredményező baleset esetén a munkáltató köteles a kivizsgált eredményt munkabaleseti jegyzőkönyvben rögzíteni. Munkaképtelenséget NEM eredményező balesetet is ki kell vizsgálni és annak eredményér nyilvántartásba kell venni. Ilyen eset akkor fordul elő, ha pl. a munkavállaló megvágja magát, de a sérülés mértéke olyan csekély, hogy azt helyben is el lehet látni, így az nem akadályozza a további munkafolyamatokat.

A baleset kivizsgálása során helyszíni szemlét kell tartani, amelynek eredményét szükséges jegyzőkönyvben, rajzon, fényképen rögzíteni. Ezen túl meg kell hallgatni a munkabalesetről információval rendelkező valamennyi személyt, az ennek során keletkezett irat- és fotóanyag képezi majd a vizsgálat dokumentációját.

A munkabalesetek teljes körű és szakszerű kivizsgálása tehát nem csak azért elengedhetetlenül fontos, mert sor kerülhet a balesetért való felelősség megállapítására, hanem a prevenció miatt is, ugyanis a munkáltatónak mindent meg kell tennie annak érdekében, hogy a jövőben hasonló esemény ne fordulhasson elő.

Országos lefedettség


Fire Box Kft.
2600 Vác, Avar utca 5.
+36 27/501-175
firebox@firebox.hu
©2016

Bisnode tanusitvany